Omfavn det kundecentriske verdensbillede

Omfavn det kundecentriske verdensbillede

Engang troede vi, at Jorden var midtpunkt og Solen roterede rundt om Jorden. Takket være modige, videnskabelige pionerer og bedre værktøjer, blev vi heldigvis mere oplyste. Det førte til en forandring af tænkemåde i form af det heliocentriske verdensbillede, der placerer Solen i midten og Jorden som en planet, der roterer omkring Solen. Hvem er midtpunkt? Når…

Gør det nemt at finde vej
|

Gør det nemt at finde vej

Jeg har deltaget i et utal af events, kurser og arrangementer, hvor det har været decideret svært at finde det rigtige lokale, fordi skiltningen har været elendig eller ikke-eksisterende. Dårlig skiltning betyder en dårlig start for alle, fordi deltagerne ankommer med en småstresset stemning i kroppen. Eller endnu værre; de kommer for sent, hvilket ødelægger starten…

Kan dine kunder skrive direkte til direktøren?

Kan dine kunder skrive direkte til direktøren?

Jeg har lige nydt nogle lækre kartofler fra Samsø på en kartoffelmad med avocado og råsyltede rødløg. En kombination jeg anbefaler. Og nu forventer jeg ikke, at du har den helt store interesse i, hvad jeg spiser til frokost, så der er selvfølgelig en pointe omkring kundefokus. Bagsiden af posen kartoflerne kom i, er godt…

Win-win Forsikring

Win-win Forsikring

Kan et opkald fra et forsikringsselskab faktisk være ægte service og loyalitetsinteresse? Ja! Foranlediget af min beskrivelse af serviceopkaldet, der viste sig at være et salgskald, fik jeg en omvendt historie fra en god veninde i mit netværk: Min veninde blev ringet op af en medarbejder fra det forsikringsselskab, hvor hun har forsikret sin bil….

Servicekald eller salgskald?

Servicekald eller salgskald?

Jeg blev ringet op af mit teleselskab for nogle dage siden. Medarbejderen præsenterede det som: “et servicekald, for at tjekke, at jeg har det optimale abonnement og er glad for min løsning”. “Herligt”, tænkte jeg – “det er jo lige i min ånd”: Medarbejderen: “Jeg har kigget på dit forbrug og kan se, du ringer en…

Sådan er du bedre end IKEA

Sådan er du bedre end IKEA

Jeg skulle egentlig blot købe et skrivebord i IKEA, men endte med en rigtig dårlig oplevelse. Det startede med, at jeg synes mit hæve-/sænkebord var for stort, så jeg satte jagten ind på et mindre af slagsen. Det kunne IKEA præstere, så jeg tjekkede lagerstatus: 12 stk. på lager. Fedt – jeg  satte straks kurs mod IKEA…

Kunden er altid en idiot

Kunden er altid en idiot

En klassisk servicesætning er: “kunden har altid ret”. Den går bare ikke i Amy’s Baking Company: Her er en kunde, der stiller spørgsmål, en kæmpe idiot, der ikke aner, hvad rigtig mad er – og derfor gerne må forsvinde og aldrig komme igen. Den lader vi lige stå et øjeblik… For i USA kunne man…

Poseservice i Rema1000

Poseservice i Rema1000

I går købte jeg nogle ting i Rema1000 ved Forum. Pigen ved kassen – vel en 19-20 år gammel – er hurtig, så der opstår lidt ventetid på dankort og kassesystem i hver ekspedition. I stedet for at lave ingenting (eller tjekke sin telefon eller sukke over systemet), tager hun den næste kundes indkøbspose og åbner…

Sjovt og menneskeligt

Sjovt og menneskeligt

Jeg fik en mail fra skiftselv.dk i dag. Den var sjov og relevant. Den handler om kvindernes kampdag. Noget jeg umiddelbart vil mene svært at mobilisere en relevant forbindelse til for en webshop der sælger elektronik og isenkram. I hvert fald, hvis det ikke skal blive lilla eller pink-stereotypt. Det lykkes bare her: En støvsuger…

David K er en oplevelse

David K er en oplevelse

I Nørregade bor ikke en bager, der ligger en tøjforretning. Eller det ville være den rubrik, Herrernes Magasin skulle klassificeres under, hvis det var i fagbogen. Det er det dog heldigvis ikke. Herrernes Magasin er nemlig et helt igennem ægte sted, hvor du kan få en oplevelse. Service er i højsædet, vidensniveauet oppe under loftet (og…