Èn af de primære grunde til, at en kunde mister tålmodigheden med en virksomhed er, at en udfordring eller problemstilling ikke bliver løst smidigt.

Kunder forventer ikke, at en virksomhed er perfekt, men forventer (med rette), at virksomheden er interesseret i at løse en problemstilling på en logisk og fair måde.

Holistisk tilgang og fokus på kundens oplevelse

Når det gælder kundeoplevelser, er det derfor vigtigt at se holistisk på alle virksomhedens processer. En kunde ved ikke, hvad der foregår “bag tæppet”, og det må ikke gå ud over kunden, hvis en proces kræver samarbejde mellem afdelinger, der ikke har fået etableret en smidig proces (endnu).

snakbar rådgiver små og store virksomheder i at se sig selv fra kundens perspektiv, så det bliver lettere at identificere, hvor der skal optimeres, og hvor der er mulighed for at overgå en kundes forventninger.

Stor værktøjskasse

Grundlæggende handler gode kundeoplevelser om at forstå kundens virkelighed og sørge for at virksomhedens forretningsmæssige mål hænger sammen med kundens mål om at få værdi ud af relationen.

Derfor er værktøjskassen fyldt med service design, loyalitetsmålinger, kundeadfærdsanalyser, prototyping og en kæmpe bøtte nysgerrighed.