Tre fejl i én fra KLM

Jeg har altid haft noget med Holland. Noget godt. Dét overfører jeg til hollandske KLM, som derfor er mit foretrukne flyselskab. Det har fungeret godt – jeg kan faktisk nemt se mig selv flyve mere med KLM  fremover.

Så jeg er blevet Flying Blue medlem.

Efter lidt (forventet) wrestling med felterne i deres formular blev jeg medlem og kunne se frem til en bekræftelse pr. mail:

klm-flying-blue-confirm

Tre ting jeg lægger mærke til:

  • mailen kommer fra en no-reply-adresse (læs hvorfor det er dumt)
  • mailen er sendt fra Air France (!)
  • Mit user name, er et tal. Et langt og ulogisk tal.

No-reply adressen – det er bare dumt. Særligt fordi jeg måske har et konkret spørgsmål til mit nye medlemsskab (og ved at sende fra en specifik adresse, ved de, hvor evt. spørgsmål fra nye medlemmer lander).

At mailen er sendt fra Air France, må for den gennemsnitlige flyrejsende virke helt tosset; mailen kommer fra et konkurrerende selskab?! Forklaringen er selvfølgelig, at KLM og Air France siden 2004 har været samme selskab. Det er bare ulogisk og inkonsistent.

Mit brugernavn er ikke noget jeg selv har haft mulighed for at påvirke (modsat andre flyselskaber (og tusinder af andre websites)). Og det er et tal…så bør det altså kaldes et brugernummer, KLM. I øvrigt synes jeg ikke det er fedt at være et tal.

Pointen
Jeg sidder nu med medlemsskab af en fordelsklub hos et flyselskab, som jeg hidtil har haft gode oplevelser med. De har virket fair på prisen, skarp på forbindelser og søde i luften. Smagen i munden har dog ændret lidt karaktér nu.

For det her er selvfølgelig helt små og simple ting, men summen af dem får KLM til at fremstå lidt sjuskede. Og “sjusket” er ikke et tillægsord, jeg har lyst til at sætte i forbindelse med nogen, der skal få mig op i 9 kilometers højde og sikkert ned igen.

Similar Posts