Jeg skulle booke en tid hos en halslæge og havde fået telefonnummeret på vedkommende. Jeg ringede, men traf lægen i frokostpausen, så jeg fik en telefonsvarer.

Lægers telefonsvarere plejer at være forbundet med dårlig lydkvalitet, mange informationer i alt for hurtigt tempo og generelt en melding om, at jeg må ringe tilbage en anden gang. Ikke her:

Med klar stemme, i god lydkvalitet og roligt tempo, oplyser lægen, at han i øjeblikket nyder sin frokost. Jeg er derfor velkommen til at ringe igen efter kl. 13. Ønsker jeg at booke tid online, kan jeg gøre det på nem-adresse.dk – “og det var nem-adresse.dk”. Og endelig, at han glæder sig til at høre fra mig.

Wow!

Det kommer så nok ikke som en overraskelse, at onlinebookingen var nem og ikke krævede alle mulige og – i forhold til booking – irrelevante oplysninger fra mig.
Navn, telefon, email og et kryds i en ønsket tid i deres kalender. En halv time senere fik jeg en bekræftelse pr. mail om at min ønskede tid var i orden, og de glædede sig til at se mig.

Dobbelt wow!

Hvad gjorde denne læge, som jeg ville ønske alle andre læger ville gøre?

  • havde tænkt over, at tale tydeligt og roligt på svareren (og indkøbt en maskine, der afspiller i ordentlig kvalitet)
  • gentog informationer to gange (webadressen)
  • var venlig og fornøjelig
  • onlinebookingen krævede ikke min fulde adresse, yndlingsfarve og stamtavle på mit første kæledyr
  • bekræftede min booking hurtigt, så jeg kunne få det i kalenderen og ikke behøvede tænke mere på det

Lægen var så i øvrigt utrolig flink, ligefrem og dygtig. Og jeg fejlede ikke noget alvorligt.