I Singapores East Coast Park åbnede i 2009 et stort skatingområde. 15 km baner og forhindringer, konstrueret efter internationale konkurrencestandarder i håb om at give plads til den voksende interesse for rulleskøjter, skateboards og bmx – det lykkedes og området tiltrak masser af rullende besøgende.

Den nærliggende McDonalds havde pludselig en masse rullende gæster, der gav en udfordring med deres anderledes mobilitet og tempo. Den letteste løsning ville være at købe et par klistermærker med et billede af en mand på rulleskøjter og en stor, fed rød streg henover. Problem solved.

Det gjorde de bare ikke.

De så muligheden og åbnede verdens første “Skate-thru”, hvor burgerrestauranten er indrettet således, at rulleskøjterne ruller i deres egen kø med et egnet (og anderledes farvet) underlag, vender ved disken og ruller ud igen:

mcdonalds-skate-thru-counter

Konceptet er jo simpelt og ikke noget der har krævet en voldsom investering af burgerkæden. Faktisk ville de kunne have prøvet det af med mere simple midler i en periode, for at vurdere konceptets mulige succes.

Pointen
McD tænkte ud af frituren og overførte deres viden fra drive-thru til netop denne udfordring, løste den relevant og har nu helt sikkert sikret sig en større præference hos sultne roller skatere.

Sætter du “Cykler fjernes”-skilt i ruden eller køber du et cykelstativ og byder cyklister velkommen?

(billeder fra World Champion roller skater Nicole Begg)