Benzinselskabet Uno-X udsendte i dag en mail til deres “prisvarsel mailingliste”:
Uno-X har valgt at lægge alt sit fokus på at have så lave pumpepriser så muligt, til gavn for alle vores kunder. Det betyder, at vi giver alle vore systemer et gennemsyn, for at identificere hvor vi kan spare på udgifter og omkostninger, og derved sikre lave pumpepriser til alle vores kunder. Vi har i den forbindelse valgt at stoppe vores prisvarsel service, hvor vi sender sms og e-mails ud.
Værdien af denne service er, på grund af den aktuelle priskrig på det danske marked, blev væsentligt reduceret og prisen på din lokale Uno-X station kan afvige væsentligt i forhold til den oplyste listepris.
Det synes jeg er rigtig godt. De gør klart, hvorfor de har taget beslutningen om at lukke ned for den (næsten) daglige prisvarsel; det er fordyrende og har ikke samme værdi som tidligere.
Uno-X’s erklærede mål er at “levere endnu bedre og mere fokuserede ydelser og services til vores øverste chef – kunden.”
Flere steder gør Uno-X det også klart, at de vil være billigere.
Det hele hænger derfor sammen. For selvom den daglige mail/sms i teorien har værdi, fordi den kan give idé om, hvornår det er billigst at tanke osv., så undermineres værdien, fordi prisen svinger meget lokalt. Værdien står ikke mål med omkostningerne (som jo ryger direkte oveni benzinprisen).
Altså bedriver Uno-X her rettidig omhu i kundens og virksomhedens målsætnings interesse. De sløjfer en omkostning, der ikke giver reel værdi. Stærkt!
At de så også lige henviser til deres website som mulig arvtager i forhold til at oplyse priserne og til allersidst endnu engang slår fast at:
Vi gør dette for at tilbyde ALLE vores kunder ens lave priser på benzin og diesel.
…giver ekstra stjerner i bogen.
Godt skåret Uno-X.