Søren Bechmann skrev for lidt tid siden om Brødrene Prices PR stormvejr, efter de havde gjort gældende, at hvis der var penge tilovers efter betaling med et gavekort, så fik man ikke et nyt tilgodebevis på det resterende:

I flg. bl.a. 24 Timer forklarede James Price hvorfor: “Rent administrativt ville det være meget bøvlet for personalet konstant at udstede tilgodebeviser, som de så kommer en anden dag og bruger til en øl eller en kop kaffe. Det er et spørgsmål om tid. Den ønsker vi at bruge på at servicere gæsterne.”

Det er bare så simpelt at løse; forududstedte gavekort.

Lav nogle gavekort på noget konkret fx 2 fadøl i solen, et godt stykke kage eller en god kop kaffe. Så er der lidt forskellige værdier at veksle med.

Koster to fadøl 88,- og skal kunden have 78,- retur fra betaling med et gavekort, så er der lige endnu en god mulighed for at give lidt ekstra (og avancen på fadøl giver altså noget margin at arbejde med!).

Problem solved.